
Sådan optjener du point
Du optjener point hver eneste gang du handler i en Matas butik, på matas.dk eller hos én af vores mange Partnere, og samtidig viser dit medlemskort. På matas.dk skal du være logget ind, og shopper du online hos vores Partnere, skal oplyse dit medlemskortnummer for at få point.
Hvis du har glemt dit kort, glemt at logge ind på matas.dk eller at oplyse dit medlemskortnummer online hos en Partner, kan du ikke få point. For vi kan ikke efterregistrere point.
På din bon* eller faktura kan du altid se, hvor mange point, du har optjent. Tjek pointene på din bon inden du forlader butikken, og kontakt personalet med det samme, hvis der er fejl.
* Gælder ikke hos alle Partnere
Så mange point optjener du
I Matas optjener du 1 point for hver 10 kr., du handler for. Hos Partnerne kan pointoptjeningen variere – klik og se, hvor mange point, du optjener hos den enkelte PartnerEksempel:
Køber du en vare i Matas til 74,95 kr., optjener du 8 point.
Når du har 200 point, er du klar til at bruge dine point i vores Pointshop.
Der er både i Matas og hos vores Partnere varegrupper, som du ikke optjener point på. Det er fx gavekort, lægemidler til dyr og håndkøbsmedicin.
Når du køber gavekort, lægemidler til dyr eller håndkøbsmedicin optjener du IKKE point
Du optjener ikke point, når du køber et Matas Gavekort eller gavekort hos vores Partnere. Dét gør den, der bruger gavekortet til gengæld, hvis han eller hun er medlem af Club Matas.Du optjener heller ikke point, når du køber lægemidler til dyr eller håndkøbsmedicin. Ifølge lovgivningen må Matas nemlig ikke tilskynde til eller belønne forbrug af medicin.
Når du returnerer varer trækkes pointene fra
Hvis du returnerer en vare, du har købt i eller fået fra Matas eller i en Partnerbutik, skal du samtidig huske at vise dit medlemskort. Så trækker vi pointene fra i dit pointregnskab. Hvis du returnerer en gave, trækker vi også point fra. Når du bruger dit tilgodebevis til at købe nye varer i Matas, får du på den måde dine point igen.Hvis du undlader at oplyse om dit medlemskab når du returnerer varer, kan det medføre, at vi inddrager dine point og eventuelt melder dig ud af Club Matas.
Se dine point på clubmatas.dk
Du kan fra din profilside og fra Club Matas nyhedsbreve altid se, hvor mange point du har lige nu. På din profil kan du også se, hvor mange point du har optjent og forbrugt, og altså hvor mange point du kan anvende her og nu i Pointshoppen.Vi opdaterer din pointsaldo senest 24 timer efter at du har foretaget et medlemskøb. Der kan dog gå op til en uge før dine point fra en Partner bliver registreret. For mange af vores Partnere gælder der helt særlige regler for, hvornår du får point for dit køb. Læs reglerne for den enkelte Partner her.
Brug dine point til præmier, webshoppræmier og præmiebeviser i Club Matas Pointshop
Du kan bruge dine opsparede point til præmier, til webshoppræmier og til præmiebeviser i Club Matas Pointshop. Der er altid et spændende udvalg at vælge imellem til forskellige pointniveauer.Bestiller du en præmie, er det en fysisk vare, som vi pakker og sender til din valgte Matas. Der går 7-10 dage før du kan hente varen, og vi sender en sms, når den er klar til dig.
En webshoppræmie giver dig en vare eller rabat på en vare i en ekstern webshop. Her får du et link til webshoppen og en kampagnekode, når du bestiller præmien.
Et præmiebevis er et bevis på at få en vare eller få en rabat på en vare. Her kan du med det samme hente varen/få rabatten i en Matas butik ved at vise præmiebeviset på din mobiltelefon. Er præmiebeviset til en Partner, skal du printe beviset og medbringe det.
Sådan bestiller du præmier, webshoppræmier og præmiebeviser i Club Matas Pointshop
Du skal logge ind på din personlige medlemsside på www.clubmatas.dk for at se, hvad du kan bruge dine point til. Her kan du også se præmiens værdi og hvor mange point, den koster.Klik og bestil den præmie, du ønsker dig. Herefter skal du bekræfte din præmie og den butik, hvor du efterfølgende skal hente den. Efter 7-10 dage får du en mail og sms fra os om, at præmien ligger klar til dig i din Matas butik. Husk at medbringe dit medlemskort, når du henter præmien.
Bestiller du en webshoppræmie får du tilsendt et link til ekstern webshop og en kampagnekode på e-mail. Ved at klikke på linket bestiller du nu din ønskede vare i den eksterne webshop, og anvender kampagnekoden i betalingsflowet.
Bestiller du et præmiebevis, får du tilsendt dette på e-mail. Du skal printe præmiebeviset og tage det med i den butik, der forhandler varen – eller vis det på din mobiltelefon. Husk at tage dit medlemskort med, da det skal vises sammen med præmiebeviset for at få varen udleveret eller for at realisere rabatten.