Sådan optjener du point

Du optjener point hver eneste gang du handler i en Matas butik, på matas.dk eller hos én af vores mange Partnere, og samtidig viser dit medlemskort. På matas.dk skal du være logget ind, og shopper du online hos vores Partnere, skal oplyse dit medlemskortnummer for at få point.

Hvis du har glemt dit kort, glemt at logge ind på matas.dk eller at oplyse dit medlemskortnummer online hos en Partner, kan du ikke få point. For vi kan ikke efterregistrere point.

På din bon* eller faktura kan du altid se, hvor mange point, du har optjent. Tjek pointene på din bon inden du forlader butikken, og kontakt personalet med det samme, hvis der er fejl.

* Gælder ikke hos alle Partnere


Så mange point optjener du

I Matas optjener du 1 point for hver 10 kr., du handler for. Hos Partnerne kan pointoptjeningen variere – klik og se, hvor mange point, du optjener hos den enkelte Partner 

Eksempel:
Køber du en vare i Matas til 74,95 kr., optjener du 8 point.

Når du har 200 point, er du klar til at bruge dine point i vores Pointshop.

Der er både i Matas og hos vores Partnere varegrupper, som du ikke optjener point på. Det er fx gavekort, lægemidler til dyr og håndkøbsmedicin.

Når du køber gavekort, lægemidler til dyr eller håndkøbsmedicin optjener du IKKE point

Du optjener ikke point, når du køber et Matas Gavekort eller gavekort hos vores Partnere. Dét gør den, der bruger gavekortet til gengæld, hvis han eller hun er medlem af Club Matas.

Du optjener heller ikke point, når du køber lægemidler til dyr eller håndkøbsmedicin. Ifølge lovgivningen må Matas nemlig ikke tilskynde til eller belønne forbrug af medicin.

Når du returnerer varer trækkes pointene fra

Hvis du returnerer en vare, du har købt i Matas eller i en Partnerbutik, skal du samtidig huske at vise dit medlemskort. Så trækker vi pointene fra i dit pointregnskab.

Hvis du undlader at oplyse om dit medlemskab når du returnerer varer, kan det medføre, at vi inddrager dine point og eventuelt melder dig ud af Club Matas.

Se dine point på clubmatas.dk

Du kan fra din profilside og fra Club Matas nyhedsbreve altid se, hvor mange point du har lige nu. På din profil kan du også se, hvor mange point du har optjent og forbrugt, og altså hvor mange point du kan anvende her og nu i Pointshoppen.

Vi opdaterer din pointsaldo senest 24 timer efter at du har foretaget et medlemskøb. Der kan dog gå op til en uge før dine point fra en Partner bliver registreret. For mange af vores Partnere gælder der helt særlige regler for, hvornår du får point for dit køb. Læs reglerne for den enkelte Partner her.

Brug dine point til præmier, webshoppræmier og præmiebeviser i Club Matas Pointshop

Du kan bruge dine opsparede point til præmier, til webshoppræmier og til præmiebeviser i Club Matas Pointshop. Der er altid et spændende udvalg at vælge imellem til forskellige pointniveauer.

Bestiller du en præmie, er det en fysisk vare, som vi pakker og sender til din valgte Matas. Der går 7-10 dage før du kan hente varen, og vi sender en sms, når den er klar til dig.

En webshoppræmie giver dig en vare eller rabat på en vare i en ekstern webshop. Her får du et link til webshoppen og en kampagnekode, når du bestiller præmien.

Et præmiebevis er et bevis på at få en vare eller få en rabat på en vare. Her kan du med det samme hente varen/få rabatten i en Matas butik ved at vise præmiebeviset på din mobiltelefon. Er præmiebeviset til en Partner, skal du printe beviset og medbringe det.

Sådan bestiller du præmier, webshoppræmier og præmiebeviser i Club Matas Pointshop

Du skal logge ind på din personlige medlemsside på www.clubmatas.dk for at se, hvad du kan bruge dine point til. Her kan du også se præmiens værdi og hvor mange point, den koster.

Klik og bestil den præmie, du ønsker dig. Herefter skal du bekræfte din præmie og den butik, hvor du efterfølgende skal hente den. Efter 7-10 dage får du en mail og sms fra os om, at præmien ligger klar til dig i din Matas butik. Husk at medbringe dit medlemskort, når du henter præmien.

Bestiller du et webshoppræmie får du tilsendt et link til ekstern webshop og en kampagnekode på e-mail. Ved at klikke på linket bestiller du nu din ønskede vare i den eksterne webshop, og anvender kampagnekoden i betalingsflowet.

Bestiller du et præmiebevis, får du tilsendt dette på e-mail. Du skal printe præmiebeviset og tage det med i den butik, der forhandler varen – eller vis det på din mobiltelefon. Husk at tage dit medlemskort med, da det skal vises sammen med præmiebeviset for at få varen udleveret eller for at realisere rabatten.

Er det altid de samme præmier i Pointshoppen?

Nej, vi skifter løbende præmierne og præmiebeviserne ud, så der hele tiden er et nyt og spændende udvalg af vælge imellem til forskellige pointsatser. Derfor er det en rigtig god idé at holde øje med, hvad der kommer af nyheder, så du ved, hvornår du har lyst til at købe.

Du kan ikke bytte eller returnere præmier fra Pointshoppen

Når du bruger dine point på præmier eller webshoppræmier i Club Matas Pointshop, er dine køb bindende. Så har du bestilt en præmie, kan du ikke bytte den til noget andet eller returnere den til os igen.

Ved præmiebeviser har du 14 dages fortrydelsesret

Har du bestilt et præmiebevis, har du 14 dages fortrydelsesret, regnet fra den dag, hvor du bestilte præmiebeviset. Du kan dog ikke fortryde, hvis du allerede har indløst præmiebeviset.

Kan præmien sendes til en anden butik?

Du kan sagtens få din præmie fra Club Matas Pointshop sendt til en anden butik end din nuværende favoritbutik. Når du bestiller din præmie, skal du blot klikke i feltet med butiksnavn. Herefter kan du let vælge hvilken butik, din præmie skal sendes til.

Husk at hente din præmie - ellers mister du den

Du skal hente din præmie i din Matas butik senest 6 måneder efter, at du har bestilt den. Ellers vil præmien blive sendt tilbage til Club Matas igen, og både din præmie og dine point er tabt.

Dine point udløber efter 2 år

Dine point bliver forældet 2 år efter, at du har optjent dem. Så husk at bruge dem i god tid! Du vil altid få en varsel fra os senest 3 måneder før, de udløber. Bruger du løbende nogle af dine opsparede point i vores Pointshop, vil det altid være de ældste point, som du anvender først.

Alle point er personlige

Alle optjente point er personlige og kan ikke overføres til familiemedlemmer eller andre medlemmer. Det gælder også i tilfælde af dødsfald.

Vil du ikke længere være medlem af Club Matas?

Ønsker du at melde dig ud af Club Matas, skal du gå ind på din profilside og klikke på ”Meld mig ud”-knappen. Herefter sletter vi alle oplysninger om dig – og sletter også alle de point, som du har optjent. Bemærk, at du ikke længere kan afhente præmier eller indløse ubrugte præmiebeviser, når du er meldt ud.