Pointbeskrivelse


Du optjener point hver eneste gang du handler i en Matas butik, i Matas Webshop eller hos en ClubM partner, og samtidig viser dit medlemskort eller anvender dine medlemsoplysninger (ved online køb).

Sådan optjener du point

Du optjener point på alle de køb, der er registreret på dit medlemskort. Du skal derfor vise dit medlemskort når du handler i en Matas butik eller i en partnerbutik for at optjene point. Handler du på Matas Webshop, skal du logge ind som Club Matas medlem for at optjene point.
Har du glemt dit kort eller glemt at logge ind på Matas Webshop, kan du ikke få point, da vi ikke kan efterregistrere point.
Dine point fremgår af din bon eller af din faktura. Husk at tjekke pointene på din bon inden du forlader butikken, og kontakte personalet med det samme, hvis der er fejl.


Så mange point optjener du

I Matas og ClubM Partnerbutikker optjener du 1 point for hver 10 kr., du handler for. Der kan være varegrupper, du ikke optjener point på, fx gavekort og håndkøbsmedicin. Når du har 200 point, kan du begynde at bruge dine point til præmier i vores Pointshop.
Eksempel:
Køber du en vare i en Matas butik til 74,95 kr., optjener du 8 point. Og når du har købt for i alt 2.000 kr. i Matas, Matas Webshop eller i en ClubM Partnerbutik, har du opsparet 200 point.


Når du køber gavekort eller håndkøbsmedicin optjener du IKKE point

Du optjener ikke point, når du køber et Matas Gavekort eller gavekort i én af vores partnerbutikker. Dét gør den, der bruger gavekortet til gengæld, når han eller hun køber varer og er medlem af Club Matas. Du optjener heller ikke point, når du køber håndkøbsmedicin. Ifølge lovgivningen må Matas nemlig ikke tilskynde til eller belønne forbrug af medicin.


Når du returnerer varer trækkes pointene fra

Vælger du at returnere en vare, du har købt i Matas eller i en partnerbutik, skal du samtidig huske at vise dit medlemskort, så de point, du optjente ved købet, samtidig kan trækkes fra din Pointbalance.

Hvis du undlader at oplyse om dit medlemskab når du returnerer varer, kan det medføre, at vi inddrager dine point og eventuelt melder dig ud af Club Matas.


Se dine point på clubmatas.dk

Du kan fra din personlige profilside og fra Club Matas nyhedsbreve let se, hvor mange point, du har lige nu. På profilsiden kan du også se, hvor mange point du har optjent og forbrugt, og altså hvor mange point du kan anvende her og nu i Pointshoppen. Din pointsaldo opdateres senest 24 timer efter det sidste køb, du har registreret på dit Club Matas kort. Når du optjener point i partnerbutikker, kan der dog gå op til 1 uge, før din pointsaldo bliver opdateret.


Brug dine point til præmier og præmiebeviser i Club Matas Pointshop

Alle de opsparede point kan du bruge til præmier og præmiebeviser i Club Matas Pointshop. Der er altid et spændende udvalg at vælge imellem til forskellige pointniveauer.
Bestiller du en præmie, er det en fysisk vare, som vi pakker og sender til din valgte Matas. Her går der 7-10 dage før du kan hente varen, og vi sender dig en e-mail og sms, når den er klar til dig.
Bestiller du et præmiebevis, er det et bevis på at få en vare udleveret eller få en rabat på en vare. Her skal du printe præmiebeviset og kan med det samme hente din vare/få din rabat i din nærmeste Matas eller ClubM Partner butik.
Du kan IKKE direkte anvende dine point til at købe varer for i Matas butikker eller i partnerbutikker.


Sådan bestiller du præmier og præmiebeviser i Club Matas Pointshop

Du skal logge ind på din personlige medlemsside på www.clubmatas.dk for at se, hvilke præmier og præmiebeviser du kan få for dine point. Her kan du også se præmiens værdi og hvor mange point, den koster.
Klik på og bestil den præmie, du ønsker dig. Herefter skal du bekræfte din præmie og den butik, hvor du efterfølgende skal hente den. Når det er sket, får du en ordrebekræftelse fra os, og vi justerer din pointsaldo. Efter 7-10 dage får du en mail og sms fra os om, at præmien ligger klar til dig i din Matas butik. Husk at medbringe dit medlemskort, når du henter præmien.
Bestiller du et præmiebevis, får du tilsendt dette på e-mail. Du skal printe præmiebeviset og tage det med i den butik, der forhandler varen. Husk at tage dit medlemskort med, da det skal vises sammen med præmiebeviset for at få varen udleveret eller for at realisere rabatten.


Er det altid de samme præmier i Pointshoppen?

Nej, vi skifter løbende præmierne og præmiebeviserne ud, så der hele tiden er et nyt og spændende udvalg af vælge imellem til forskellige pointsatser. Derfor er det en rigtig god idé at holde øje med, hvad der kommer af nyheder, så du ved, hvornår du har lyst til at købe.


Du kan ikke bytte eller returnere præmier fra Pointshoppen

Når du bruger dine point på præmier i Club Matas Pointshop, er dine køb bindende. Så har du bestilt en præmie, kan du ikke bytte den til noget andet eller returnere den til os igen. Din præmie bliver sendt til den Matas butik, som du har valgt ved bestillingen.


Ved præmiebeviser har du 14 dages fortrydelsesret

Har du bestilt et præmiebevis, har du 14 dages fortrydelsesret, regnet fra den dag, hvor du bestilte præmiebeviset. Du kan dog ikke fortryde, hvis du allerede har indløst præmiebeviset.


Kan præmien sendes til en anden butik?

Du kan sagtens få din præmie fra Club Matas Pointshop sendt til en anden butik end din nuværende favoritbutik. Når du bestiller din præmie, skal du blot klikke i feltet med butiksnavn. Herefter kan du let vælge hvilken butik, din præmie skal sendes til.


Husk at hente din præmie - ellers mister du den

Du skal hente din præmie i din Matas butik senest 6 måneder efter, at du har bestilt den. Ellers vil præmien blive sendt tilbage til Club Matas igen, og både din præmie og dine point er tabt.


Dine point udløber efter 2 år

Dine point bliver forældet 2 år efter, at du har optjent dem, så husk at bruge dem i god tid! Du vil altid få en varsel fra os senest 3 måneder før, de udløber. Bruger du løbende nogle af dine opsparede point i vores Pointshop, vil det altid være de ældste point, som du anvender først.


Alle point er personlige

Alle optjente point er personlige og kan ikke overføres til familiemedlemmer eller andre medlemmer. Det gælder også i tilfælde af dødsfald.


Vil du ikke længere være medlem af Club Matas?

Ønsker du at melde dig ud af Club Matas, skal du gå ind på din profilside og klikke på ”Meld mig ud”-knappen. Herefter sletter vi alle oplysninger om dig – og sletter også alle de point, som du har optjent. BEMÆRK at du ikke længere kan afhente præmier eller indløse ubrugte præmiebeviser, når du er meldt ud.
 
Copyright © 2014 Matas A/S. All rights reserved.